fredag 1 januari 2010

Rensa och sortera i sörjan 2010

Jag satte standarden direkt för 2010 och gubevars det nya decenniet. Först en ridtur på Jasmine och sedan en skidtur på fem kilometer. Två varv idag alltså. Jag är fortfarande darrig men i bättre form än nånsin.

Hur gick det med de offentliga nyårslöftena för 2009 då?

Tja det här med att äta nyttigare är fullständigt i hamn och det behöver jag inte lova om för 2010. Jag har idag endast goda vanor. Nittio procent av vad jag stoppar in i munnen är hemlagat eller lagat på bättre restauranger, det är ekologiskt så långt det är möjligt. Det är hembakat och hemslaktat, fisk, kött, ägg, naturliga fetter och grönt. Jag är så jävla helylle på den här punkten att de resterande tio procenten där en och annan sockerkaka och whiskeyslatt slinker ned räddar mig från fullständig kostfanatism.

Fasaden är det fortfarande lite si och så med. Jag har svårt att få med styling på priolistan och har fortfarande inga bra rutiner för det. Jag är ibland glad att jag kommer ihåg att passera duschen emellanåt. Ser fortfarande ut som ett skogstroll vissa dagar på jobbet när jag glömt att kamma mig och tro mig då är det långt till sminklådan. Jag får jobba vidare på det för man blir ju inte någon "naturlig skönhet" med åren precis och ja, jag är ganska fåfäng trots misären.

Jag lovade att jag skulle träna minst lika mycket och helst aningen mer 2009 och det blev till och med aningen mer. Det enda som gäller nu är att inte tappa och det här är så viktigt att det löftet får hänga med. Jag har tyvärr ingen beroendehjärna så det är fortfarade den hårda vägen när jag ska ut i spåren. Jag tar sats! Men jag mår bra av träning men jag blir inte hög av det. FAN SHIT!

Meditera Mera 2009 och tar man fasta på ordet mera så jovars....det blev mer meditation än 2008 det blev det, men långt ifrån rutin och regelbundet. Det här är löftet är kvar alltså till 2010. Målet är minst en gång om dagen om det så bara är fem minuter.

Sen är frågan ska jag starta upp nya löften när jag inte höll alla de gamla. Men eftersom matlöftet nu är ren rutin och går bort finns det plats för nya vanor. Jag lägger alltså på ett nytt. Rensa i sörjan! Saker som hör ihop ska vara på samma plats. Det ska alltså INTE finnas några hästskosöm och småspik i smyckesskrinet fortsättningsvis. När något nytt kommer in i huset ska något gammalt ut annars kommer snart golven ge med sig. Jag funderar på att införa någon slags köpstopp under delar av 2010 men har inte riktigt regelverket klart för mig. Så jag får återkomma om det. Men jag ska inte behöva använda tio procent av min vakna tid till att leta efter saker.

Inga kommentarer: