fredag 19 februari 2010

Fredagsstädning - en nygammal trend

Det har på den senaste tiden dykt upp ett nytt ord som jag bara hatar så jag ser rött och får lätt hjärtklappning (det är antagligen läge för psykoanalys här).

Fredagsmuuuus! Som är nån slags fittutalning på det sammansatta ordet fredag och mys som någon.... OLW var det visst gjort ett begrepp av.

Fredagsmys (jag kan nästan inte skriva det utan kallsvett)

Definitionen känns lite som - Köp chips, nåt att dricka, samlas i soffan med alla barnen (om man har några) och titta på Let´s dance eller nåt annat dravel och försök att inte somna före ungarna.
Eftersom jag av hävd avskyr det mesta som jag blir påprackad alltifrån prenumerationer på strumpor av telefonförsäljare till Alla Hjärtans Dag myser jag numera alla dagar i veckan - UTOM på fredagar. Det är nu min officiella städdag.

Tacka vet jag en hederlig söndagsmiddag.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Vad skönt att någon reagerar, det är bara att instämma (fast jag orkar nog inte städa varenda fredag)

Malin sa...

Ungarna kom hem för många år sedan från dagis o pratade plötsligt om fredagsmys...inget vi begrep (maken o jag)...
Vi har aldrig haft någon speciell mysdag utan den har infunnit sig då den "känt för att dyka upp".
Barnen fick lördagsgodis men har man en pappa som äter godis ofta så är det inte lätt att veta vad som är lördag då man är liten...om nu lördagen definieras med godis...hm...
Nä...här har vi inga speciella dagar för det ena eller det andra längre och vi firar inga "nykomna" kommersiella dagar...Idag hade vi måndagsmys då jag var ledig och sugen på att laga mat...sonen har fyllt 19 och vi smäckte tårta till efterrätt...

Har du också fått en massa snö...

Kramar från Malin