lördag 3 juli 2010

Levnadskonstnär

Lotta på Bråkmakargatan sa en gång fritt citerat att "tänk vad jag är bra - jag kan nästan allting" och det är inte utan att jag kan identifiera mig med Lotta emellanåt. Det är nämligen det som är resultatet av att vara den ultimata levnadskonstnären utan en enda specialitet.
Att man kan nästan allting, för nu jag har snart provat det mesta utom bungy-jump, segling och bergsklättring. Jag kan rida in en häst, åka motorcykel av alla storlekar, gjuta en betongplatta, brodera, virka, sticka tröjor och slå i spik. Jag kan måla i akvarell, olja och pastell. Jag kan sy gardiner, laga mat och baka, jag kan bygga häststängsel, spåra varg och överleva i vildmarken. Jag kan kasta pil, skjuta prick, spela djembetrumma, flöjt, piano och läsa noter bara för att nämna något. Fy fan vad jag är bra!
Bra kvinna reder sig själv.

1 kommentar:

Lilla B sa...

Så ska det låta!