söndag 19 december 2010

I love theluji

Jag älskar snö, I love snow, Me encanta la nieve, Ég elska snjó, I love theluji, I need a psychiatrist, Nix Amo - det här är inte lätt men det ska fan i mig gå att komma tillrätta med detta trauma. Det skulle förenkla livet just nu med 100%. Mm jag upprepar det tillräckligt många gånger blir det sant.Det är så mytomaner gör, det ljuger hela tiden men gör det så slentrianmässigt och hela tiden att de faktiskt tror på sina egna lögner.

Det är den 19 december idag och det är en halvmeter snö utanför fönstret och det snöar fortfarande. Bertil kommer med traktorn och plogar men jag ser bara hundralappar som fladdrar förbi för varenda tur. Men jag ÄR glad att han faktiskt kommer och plogar alternativt är hundra gånger värre.

Idag har vi skottat av samtliga tak, hästskyddstaket, stalltaket, vedskjultaket, husvagnstaket och taket på hästtransporten och växthustaket slutligen för tredje gången. Varenda platt-tak är nu rent som kan tänkas hota med att rasa samman framåt mars månad.
Vis av förra årets trauma med 80 cm packad vit skit ska här motas i tid.

Det är HÄRLIGT med EN VIT JUL! Jag älskar snö, jag älskar snö, jag hoppas det kommer minst en meter till innan påsk.

I love theluji - det är swahili för den som inte visste det... och jag är He-Man and the master of the Universe.

Inga kommentarer: