lördag 2 april 2011

En glad gris och en pigg pippi

Jag vaccinerade mig inte mot grissjukan. Det minns säkert den som följt denna blogg.

"Kokospelles länk om svininfluensa"

Jag rekommenderade dessutom modigt alla i min närhet att göra precis som jag.
De flesta vaccinerade ändå och mest oroliga var de för sina barn. Åtskilliga var de som åtminstone gav barnet sprutan för säkerhets skull!
En del av de här som gjorde detta har idag kroniskt sjuka barn på grund av biverkningar från sprutan och detta för en fjant-influensa som sammanlagt dödade 31 personer i Sverige - de allra flesta av dom hade andra svåra sjukdomar i botten.
Jag är inte emot vaccin och är beredd att ta biverkningar om det verkligen är emot något farligt det vaccineras mot - men inte mot en ganska harmlös influensa.

I mina ögon helt uppenbart att den här vaccinpaniken är en av vår tids större vårdskandaler. Att det var en kupp från läkemedelsindustrin för att tjäna storkovan på folks rädsla och media hängde på med det ena skräckscenariot efter det andra.

Jag undrar varför ca 60% av befolkningen inte tänkte själva utan överlät det åt myndigheterna?

... och vart tog förresten den där pippifågelinfluensan vägen?

1 kommentar:

Ylva sa...

Att tänka själv är jobbigt och läskigt tycker betydligt mer än 60% av folket. Tyvärr!