söndag 8 april 2012

Tälttestning på Brofallet i april


Ett nytt enmanstält till far och ett nytt tvåmanstält(!) till Stora Systern behövde testas. Inhandlade på årets vildmarksmässa (en vildmarksmässa som förutom tälterbjudandet på Addnature inte var mycket att ha i år - synd för dom för annars hade de ju fått reklam här)
Och vad passar väl bättre att testa tältuppsättning på - en vacker men isande kall kväll i april - än Brofallets avbetade gräsängar. Lilla systern och Andreas (som verkar ha fått smak på det här med att sova ute på allvar) fick sova i de små sovpåsarna.
Ett tvåmanstält bara till mig känns faktiskt förfärligt lyxigt. Rena rama salongen men det lilla gröna påstältet kommer säkert att komma till användning igen. Det beror ju lite på omständigheterna vad man vill ha för nattlogi....
Det här var iallafall rymligt, lätt att sätta upp och ta ned men det blev ändå bra kallt i det denna aprilnatt då jag misstänker att temperaturen sjönk mot en åtta minusgrader mitt i natten och jag frös för ovanlighetens skull lite lätt trots det fina tältet.

Fast vad gör det när man vaknar till koltrastens och bofinkens sång och sedan får uppstekta pannkakor med grädde och sylt till frukost. Det tinar upp de mest stela kroppsdelar. Vi tog gott om tid på oss för det var vackert vid torpet så klockan var lunch innan det bar av hemåt igen.

1 kommentar:

carla sa...

Underbar bild på fågeln, ger äkta vårkänsla.

Och vad gott det låter med pannkaka, grädde och sylt till frukost! Det ska jag prova!