onsdag 24 oktober 2012

Signs - on the wind

Efter mitt inlägg om fjädrarna har de nästan som väntat lyst med sin frånvaro - jag hade ju trots allt fattat till slut. Trodde jag åtminstone...

För idag kom tecknen tillbaka med besked då jag helt oväntat och otippat får ett litet fint paket av en arbetskamrat - ett svart med rosa snören. Jag blev mycket glatt överraskad av att få en present för en tjänst (som jag själv inte tänkt så mycket på) en i övrigt bedrövligt stressig onsdag och när jag öppnade paketet så var där ett par jättefina örhängen med vita fjädrar. Amazing!
Till saken hör att den här kära arbetskamraten aldrig läst min blogg, inte hade någon direkt aning om min passion för fjädrar och inte följt mig på FB men aldrig tvekade när hon hittade dessa örhängen med fjädrar - de var till mig.

Tack snälla finaste Birgitta! Jag är så fantastiskt glad för dessa örhängen som skall bäras vid speciella tillfällen. De betyder mer än du kan ana eftersom de förutom att de var jättefina som smycken betraktade också har en djupare innebörd för mig...

Jag har ingen aning om vart detta ska leda och vart jag är på väg men:

"..open your eyes to their possible meaning, to their soulcharging poetry, and you may suddenly find yourself on the wind as we call it...."




Inga kommentarer: